Ga terug

Geriatrie fysiotherapie

Veroudering betekent biologische verandering. Dit heeft gevolgen voor de reservecapaciteit, herstelprocessen en fysiologie van ouderen. Daarnaast is er bij de helft van de 75-plussers sprake van multimorbiditeit, er zijn meerdere ziektebeelden actief. Ook spelen geriatrische syndromen die specifiek op hoge leeftijd voorkomen een grote rol, zoals spierzwakte, kwetsbaarheid, osteoporose, dementie en valproblematiek. Dit geeft een complex profiel van de patiëntenpopulatie. Dit profiel vereist een gerichte behandeling van de geriatrie fysiotherapeut.

De geriatrie fysiotherapeut zorgt ervoor dat de oudere patiënt optimaal effect kan behalen uit hun inspanningen en maximale kwaliteit van leven kan ervaren. Door specifieke kennis en vaardigheden leert de geriatrie fysiotherapeut ouderen hun potentieel beter te benutten. Er wordt niet naar één aandoening gekeken, maar de functionele gezondheid staat centraal; of er is sprake van een preventieve benadering, waarbij wij ons richten op behoud van zelfstandigheid van de patiënt.

Maak nu een afspraak

Online een afspraak maken

U kunt gemakkelijk online een afspraak maken. Vul uw gegevens in in het formulier en de gewenste datum en het tijdstip van de afspraak. De afspraak annuleren? Geen probleem als u dat binnen 24 uur doet, anders wordt hij in rekening gebracht. Uw afspraak wordt per mail bevestigd voordat het definitief is.

Maak nu een afspraakOf bel ons +31 (0) 26 - 3610057

Wat vindt men van ons?

Onderwerp: Rugpijn

Geweldig fysio centrum met heel kundig personeel dikke 10!